כליזמרים ומתופפים נפגשים בירושלים

בתחילת שנות האלפים הקונספט של חגיגת בר מצווה בכותל היה שונה ממה שאנחנו עדים לו היום.
בהתחלה היו אלה המתופפים שהיו החלוצים להתלוכות שמחות.
הם בעצם פרצו את הדרך עם שופרות ארוכות קרן, ועם התופים נכנסו גם המתופפים לתוך רחבת הכותל והיו חלק מהתפילה עצמה לימים שומה החוק בהתערבות מנהלת הכותל שהחליטה שלא תותר כניסה של נגנים לתוך רחבת הכותל מהסיבה שזה מפריע לשאר המשפחות החוגגות לערוך את טקס העלייה לתורה.
המתופפים אף השתתפו עם מעגל מתופפים בסעודת המצווה שנערכה באחת  המסעדות הירושלמיות בקרבת הכותל.

כשהתופים פגשות את הקלרינט והסקסופון.

החיבור בין המתופפים לכליזמרים היה טבעי ומתבקש, הכליזמרים בסגנון הישן והטוב ניגנו על פי רוב מנגינות חסדיות וניגונים שהיו חלק מההווי והתרבות של העירות במזרח אירופה.
המוזיקה היפה הזו דיי נשכחה ונשארה מאוד יחודית, שמורה בעיקר במגזר החרדי בו תוכלו למצוא הרכבי כליזמרים ששמרו על הרפרטואר החסידי בעיקר.
המבוגרים שבנינו עדיין זוכרים את הכליזמרים שהיו מעורבים בכל המסיבות שלנו מעגל החיים כליזמרים הוזמנו לחתונות, בר מצווה, ברית מילה, בר מצווה בבית כנסת וכדו.

היום הסגנון כל כך שונה את מקומם של המנגינות או הניגונים הידועים החליפו שירי עם יהודים מסורתיים חלקם מזרחים לגמרי במקצבים ים תיכונים כמו ישמח חתני, שבחי ירושלים לצד הלהיטי נכסי צאן וברזל של המוזיקה הישראלית כגון הבה נגילה, עושה שלום במרומיו לצד שירים עכשוויים כאן זה בית ומי שמאמין לא מפחד בסגנון של אייל גולן.

לסיכום כליזמרים ומתופפים שילוב מנצח!!!

השילוב בין עולם המתופפים לעולם כלי הנשיפה ייצר הרכבים מוזיקליים מעניינים צפו בסרטון של 20 כליזמרים בקבלת פנים באירוע בר מצווה שנחגג במרכז דוידסון בסמוך לכותל המערבי👇

השילוב המנצח בין המתופפים והכליזמרים הביא לעולם סגנון שאין לו אח ורע מוזיקלי. סגנון המשלב וירטואוזיות מהרחוב לצד ידע מוזיקלי שנרכש בעמל רב באקדמיה למוזיקה…
מאחלים לכם שתבחרו את הכליזמרים והמתופפים בצורה משכילה שגם לכם יהיה אירוע בר מצווה בכותל משמעותי ושמח.
אגב כך מומלץ להשתמש בחברת הפקות המתמחה באירועי בר מצווה בכותל

הגיבו כאן